Pages

selamat menjamu selera di laman kalam etoi.com....segala pendapat yang memuji amat dialu-alukan....kritikan tidak diterima..tapi kalo eklas...bole je..pliz welkam 2 my page...hihi..('',)

Saturday, April 24, 2010

LURUS



Salam....

apa itu iman yang tak lurus?? ada bran bagi komen?

kita masuk dalam maksud iman itu sendiri dulu, apa erk? seingat aku la..
'membenarkan dengan hati, mengaku dengan lidah dan expresskan dengan perbuatan'...lebih kurang macam tu la...(kalau salah sila tegur di ruangan kongsi pendapat)...

so, dah lurus ke iman korang semua??hoh0..( tanya macam aku mmg lurus je kan?)

malas nak bebel panjang-panjang.....kiranya korang jangan la bengkang bengkokkan lidah korang tuh....macam peristiwa yang pernah aku alami dan tak akan aku lupa sampai mati ( alamak, dah tercerita hal diri sendiri, kelmarin dh cakap entry terakhir pasal diri sendiri...)

lidah tak lurus tu satu hal kan, padahal banyak lagi benda-benda lain yang akan mempengaruhi kelurusan hati , dan secara langsung akan mempengaruhi kelurusan iman hamba-hambaNya....jadi, aku nasihatkan, nak jadi muslim yang lurus imannya ( dah mcm ustazah dah aku nie ), jangan buat benda-benda yang hampes, dan salah satunya memfitnah (lidah tak lurus ) dan sengakatan dengannya lah...

dah la orang tak akan percaya lagi dah kalau terkantoi, malu dengan Allah, malu dengan mak ayah, malu dengan kawan-kawan, dan yang last sekali, kalau tak malu dengan semua yang telah disebutkan di atas, malulah dengan diri sendiri....insyaAllah...

~fitnah kawan, kutuk kawan, umpat kawan, tumpang kawan...hahaha...~best kan?  zasss....layan...!

0 comments:

Followers