Pages

selamat menjamu selera di laman kalam etoi.com....segala pendapat yang memuji amat dialu-alukan....kritikan tidak diterima..tapi kalo eklas...bole je..pliz welkam 2 my page...hihi..('',)

Tuesday, June 28, 2011

YANG AKU PALING MALAS

YA..interview esok pagi...dan aku sangat malas...~

Wednesday, June 22, 2011

SUAMI ORANG LAIN DAN ISTERI ORANG LAIN

assalamu'alaikum...

hari isnin, 20 june 2011....

aku dengan tenang aman dan damai, lepak-lepak di kantin dengan teman seperjuangan...sembang punya sembang + makan nasik goreng kampong telo mata lembu, tiba-tiba ada seseorang melaung nama penoh aku yang tak penah orang panggil pon kat sini..

CEKGU JUWITA!

aku tersedak lalu buat tak tahu sebab kurang alert dengan nama sendiri:

CEKGU JUWITA!

dengan malasnya aku macam nak sound je mamat yang panggil aku tu, tengok-tengok encik aeron rupanya...tak jadi aku nak marah sebab dia hemsem sangat...terus parking di sebelah aku dan order~

cekgu : dari mana nak kemana?
en.aeron : special makan, mesti sedap~
cekgu : (dalam hati , lain yang aku tanya, lain yang dia jawab) tapi tak apa, hemsem punya pasal...
en.aeron : bla...bla...bla....
cekgu : bla..bla..bla...

dalam aku dan en.aeron berborak tak hengat dunia tu, ramailah cekgu-cekgu seperjuangan dengan muka konpius tak boleh blah, masing-masing berkerut memikir, siapakah gerangan jejaka perasan mancho yg tengah lepak sebelah aku dengan mesranya bersembang seperti kantin sekolah tu bapak mentua kawan aku yang punya!

ah, malas layan..nanti-nanti lah aku jawab soalan korang semua...

lepas makan habis sepinggan, air segelas ( menu yang sama macam aku jugak ), bergelak ketawa riang gembira .........

en.aeron : ok lah, saya balik dulu, insyaAllah, hari rabu kiteorang datang lagi kat opis.
cekgu : ok lah, maksudnya saya kena tunggu di pejabat lah hari rabu ni??
en. aeron : eh, mana tahu maksud saya ni? =P
cekgu : biasalah..kan kita ada chemistry...kita panggil apa??chemical bond ( ajaran cekgu tajol)

en.aeron : hahaha, babai...jumpa lagi ( sambil kenyit mata yang galak itu )
cekgu : ( balas kenyit dua-dua belah mata ) owh! hari yang buat aku tersenyum..

1 situasi yang lain, di tempat parking muto aku...

cekgu 2 : waaahh....hemsemnya hasben eton...dia ada kursus ke kat sini??datang melawat eh?
cekgu : hah??bila pulak laki aku datang...kursus apa?? bengong-bengong aku dibuatnya....

cekgu 3 : senang hati nampak..tahu la boleh lepas rindu tadi...
cekgu : eh, apa gosip yang aku terlepas ni??apekah?

selidik punya selidik, rupanya dieorang ingat en.aeron tu hasben aku daaa....ya ampun.....

bukan tuan-tuan dan puan-puan.....anda semua salah...

kemesraan itu sudah disalah tafsir~tralalala...tralalallalala...

Sunday, June 19, 2011

CERITA KELAS 1 :

 SITUASI 1:
masa sekarang ( hari khamis, 16 june 2011 ) : aku tengah mengajar sejarah kat kelas  tingkatan 2..

cekgu : apa nak jadi dengan kamu ni, saya dah pesan banyak kali jangan sesiapa pon dapat gred melainkan A sahaja untuk matapelajaran sejarah ni ( walopon aku baru je ambil alih kelas ni dalam seminggu gitu)...bla..bla...bla...sambil aku membebel dengan banyaknya berbakol-bakol

pelajar 1 : cekgu, apa benda yang cekgu tulis kat depan tu

cekgu : yang dapat A : CORRECTION 1x, yang dapat B : corr 3x, yang dapat C : corr 5x , yang dapat D ; corr 10x dan yang gagal corr 20x termasuk soalan dan jawapannya sekali.

pelajar 2 : ya Allah cekgu...banyaknya....sambil budak-budak ni cakap sesama sendiri, mebi tengah kata aku sangat kejam, pemerintahan kuku besi macam dalam prasejarah yang dah dieorang blajar dan sebagainya...

cekgu : start buat sekarang, atau saya tambah lagi banyak pembetulan tu

pelajar : ok cekgu...

cekgu : tahu pon korang, sapa suroh tak serius jawab paper aku walaupun bukan aku yang mengajar...wakakakakaka...

Thursday, June 9, 2011

BUKAN NAK JUAL ORANGNYA

assalamu'alaikum...

hahahahahahhahahaha...( gelak macam dah sewel )..aku pon tak tahu apesal ala ku gelak tak pasal-pasal...mereng pon ada...gila tu ada sikit-sikit....

2 minggu bercuti kat semenanjung setelah balik dari bumi 'italy', OWH...! er..best la jugak...lepak dengan kengkawan yang kuat 'bersukan' ( cekgu y0n dan kawannya) ditambah dengan lepak dengan ahli famili..( lepak bersama suami tak disebutkan disini kerana kelucahan melampau )

so, bukan kehidupan di semenanjung yang aku nk cerita kat sini...tapi ada announce aku nk display sebenarnya.....

ceritanya...encik mana entah ( perasan hensem je lebih ) mintak tulong aku iklankan muto dia dalam blog aku yang feymes tak hengat ni untuk tontonan umum, yang mana dia dah busan naik kawasaki ninja dia yang lebih cun kalau aku yang bawak, untuk dijual kepada sesiapa yang berminat...kerana minat encik tadi dah bertukar kepada muto berkuasa jet turbo syeikh muzafar syukor (ex BF aku dulu ) pulak, dan bukan performance ala-ala ninja turtle cerita kartun kura-kura zaman aku kanak-kanak ribena dulu...

sila tonton dulu....~

 250cc/ RM15000++

 ok...sudah puas menonton??belom lagi???di ulang lagi sekali..usha muto sahaja, bukan orangnya..ok...

so, bagi sesiapa yang berminat nak memiliki muto ni ataupun stakat nak tanya-tanya buang masa pon boleh...emelkan kat etoi_bijak@yahoo.com...traksaksi hanya diterima dalam ringgit malaysia dan brunei/singapore dolar sahaja...

Followers