Pages

selamat menjamu selera di laman kalam etoi.com....segala pendapat yang memuji amat dialu-alukan....kritikan tidak diterima..tapi kalo eklas...bole je..pliz welkam 2 my page...hihi..('',)

Thursday, April 15, 2010

BAHASA KITA, BANGSA KITA


salam....

mm...amacam? korang boleh ke tak baca jawi??

aku selalu baca jawi depan ayah aku ( tok imam ), biasa la...bukan selalu aku nak baca, tapi mantain lancar la time baca newspaper jawi tuh...and memang tabiat aku kalau baca jawi, kena kuat-kuat, tak macam baca metro or utusan malaysia...

apa lagi, kalo dah baca kuat-kuat, konfem ayah aku dengar, and dah konfem kuasa sepuluh la aku kena kutuk, tak mengaji lah, tak reti lah, buta jawi lah....

tapi sebagai anak, aku terima ja la...nak buat macam mana, dah memang aku buta....waaarrgghh!!...aku menangis tersedu sedu ( boleh percaye ke?) lalu terus ke dapur utk makan, bila sedih, aku selalu lapar..hahaha...and lepas makan, aku menten ska hati balik...

so, apa lagi, korang pon kena la praktis baca jawi depan mak ayah korang....baekkk punyerr..!

~bahasa inggeris itu sgt penting, tp lebih bernilai bahasa agama kita sendiri..~

0 comments:

Followers