Pages

selamat menjamu selera di laman kalam etoi.com....segala pendapat yang memuji amat dialu-alukan....kritikan tidak diterima..tapi kalo eklas...bole je..pliz welkam 2 my page...hihi..('',)

Saturday, October 15, 2011

CERITA PENDEK ( bahagian 2 )

sambungan dari bahagian 1

kadang-kadang aku ada juga terfikir, ini ke cita-cita aku?? bukan, jadi cekgu bukan cita-cita aku. ada sebab-sebab tertentu yang buat aku pilih kerjaya cekgu ni sebagai medium untuk aku cari makan sekarang. salah satu sebabnya aku akan bangun awal untuk pergi sekolah, jadi aku tak akan tertingggal sembahyang subuh aku macam zaman-zaman jahiliah aku dulu...ya, memang aku jahil pon dulu..tapi takda la sampai merompak mencuri, lebih-lebih lagi membunuh...tu jahil tahap saiko dah tu...' ah, apa yang aku mengarut ni!...tuk..tuk..tuk..teacher, may we come in'....aku pon angguk-angguk, suruh bebudak yang agak paling terawal antara yang terlambat datang ke kelas aku...haaiihh....apa nak jadi..

after greeting and so on, ayat biasa aku cakap, 'are you ready for our lesson today?' dan jawapan budak juga macam biasa...'no teacher'...apa aku kisah, mengarutlah aku depan budak-budak ni sambil diperhatikan pengobserve aku yang paling setia, madam chai mui fong...ketua panitia aku yang tak jemu-jemu tengok aku mengajar...kalau lah aku jadi dia, maybe aku dah terlena, tidur dan terus berdengkur...budak-budak pulak, macam biasalah, ada yang fokus, ada yang bersembang dan macam-macam perangai lagi, sama saja dengan zaman-zaman aku mengaji dulu...

habis story pasal kolej....move to other part lah pulak...part yang mana aku selalu fikir..'kalaulah aku masih bujang...hahaha'...entah apa kejadahnya aku fikir semua tu..mana boleh patah balik dah...wasting time lah..'yeah, jangan buang masa cikgu, nanti tak dapat emas yang di idamkan'...kreuk~ pintu lab dibuka, ' ton, jom gi makan'....tanpa berlengah, 'bereh' jawabku pendek...

lepas makan semua, aku naik ofis, dan mula mengonlinekan diri, biasa la...chek muka buku, baca paper, politik malaysia and bla..bla..bla...sampai lah habis masa kerja 2.15 pm..ah, bosannya jadi cekgu! bila agaknya aku nak tukar profession ni...

0 comments:

Followers