Pages

selamat menjamu selera di laman kalam etoi.com....segala pendapat yang memuji amat dialu-alukan....kritikan tidak diterima..tapi kalo eklas...bole je..pliz welkam 2 my page...hihi..('',)

Tuesday, August 24, 2010

TIDAK DIHARGAI


Memang sakit bila cinta yg kita harapkan selama ini tak dihargai oleh insan yg kita sayangi, apatah lagi kita dibuang begitu saja.

Tapi, itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

* memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar, masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

* memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

* memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

* memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK, KHAS UNTUK DIRI KITA.

* memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

* memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

* memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

* memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

* memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.
Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..
PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA.. 

sumber : http://www.sabrinafarhana.com/2009/06/apabila-cinta-tidak-dihargai.html

Dedikasi story ni aku tujukan buat someone yang mana kawan baek aku jugak...  dia ada kekasih hati yang teramat lah dia sayang.... 1 day, kawan baik aku ni ada hantar mesej ala-ala jiwang karat untuk meng-express feeling & kasih sayangnya yang tak berbelah bagi dekat sang kekaseh...

malangnya, kekaseh dia tak baca, & mesej-mesej feeling kawan baik aku ni dah di delete oleh orang yang tak bertanggungjawab...dah tuh, dapat maki pulak...entah la siapa, awek lain agaknya....sang kekaseh tanpa rasa bersalah, buat tak tahu...dalam erti kata lain, tidak menghargai...

kalau iya pun sang kekaseh tu tak mampu buat apa-apa, sekurang-kurangnya, dia patut rasa rugi, tak dapat nak merasai kasih sayang yang telah diterjemahkan melalui ayat sahabat baik aku....sebab bukan senang nak menulis, aku pun tak reti nak berjiwang-jiwang pakai ayat sendiri...huhu...

so, aku cakap dengan kawan aku... LETTING + GO.... REDHA JE LA KAWAN....baca apa yang tertulis di atas...

0 comments:

Followers