Pages


selamat menjamu selera di laman kalam etoi.com....segala pendapat yang memuji amat dialu-alukan....kritikan tidak diterima..tapi kalo eklas...bole je..pliz welkam 2 my page...hihi..('',)

Tuesday, October 18, 2011

APA MAKNA PSIKO??

assalamualaikum....
chey....tinggal jap cerita pendek aku yang tak berapa best tu...apa barang, jom cerita panjang-panjang pulak...
korang tahu apa maksudnya saiko??

tahu?
entah?
konfius?
tahu sikit-sikit?
lantak lah
ataupun ......
korang memang tergolong dalam kalangan orang-orang yang saiko gitu, tapi taknak mengaku...hehe..gurau ja..

Psiko berkait rapat dengan gila. Tapi, orang psiko masih waras, tau apa yang difikirkan. Tapi biasanya, hati yang kawal tingkahlakunya, bukannya akal fikiran.

Orang psiko ni biasanya "tak putus asa" walaupun direject. Dengan kata lainnya, "bodoh". Orang dah tak nak, masih dipaksakan kehendak. Macam mintak disepak. Tak ke bodoh namanya tu. memang bodoh..haha..



Tips Tangani Orang Psiko

Orang gila, kalau dilayan, dia akan jadi semakin gila. "Tepuk sebelah tangan takkan berbunyi". So, tipsnya mudah je. Jangan dilayan langsung orang yang macam ni.

Setiap kol, sms, ataupun email, surat, PM kat facebook, jangan sesekali korang kasi feedback. Jangan angkat kol dia untuk ucap "tak mau la, jangan la,entah la,ataupun marah-marah". Sia-sia je.

Orang psiko biasanya jenis tak faham bahasa. Hanya dengan "totally ignore", dan matter of time, dia akan pergi jugak dari hidup korang sebab bosan tak dilayan. hahaaha...sangat kesian..tapi apa nak buat, siapa suruh dia jadi saiko..


"Macam mana kalau dia ugut nak apa-apakan korang/kenalan korang?"

Jangan sesekali cabar orang psiko. Orang macam ni bergerak dengan naluri hati. Bukannya akal fikiran. So, amat bahaya kalau kita buat sesuatu yang boleh bangkitkan kemarahan dia.

Seperti yang aku kata tadi, "orang gila akan jadi semakin gila kalau dilayan". So, caranya masih masih sama. Jangan kasi apa2 feedback. Tetaplah abaikan dia.


p/s: entry ni aku dedicated to someone yang saiko, dan tengah tersaiko dengan diri sendiri.....hahaha...selamat menyaikokan diri anda...insyaAllah, akan ditunjukkan jalan ke pusat psikiatri... =) 

0 comments:

Followers