Pages


selamat menjamu selera di laman kalam etoi.com....segala pendapat yang memuji amat dialu-alukan....kritikan tidak diterima..tapi kalo eklas...bole je..pliz welkam 2 my page...hihi..('',)

Wednesday, March 30, 2011

MACAM HARAM

SENI MEMANG BENGONG....MACAM HARAM

Sunday, March 27, 2011



Rasullah s.a.w berpesan kepada Abdullah bin Umar : "Jadikanlah (hidupmu) di dunia ibarat seorang tamu atau pengembara yang sedang singgah di tengah perjalanan." (riwayat Bukhari).



permasalahan seperti gambaran adalah biasa bagi mereka yang sedang mencari identiti bahkan tidak terkecuali pada mereka yang sudahpun mendapat identiti tersebut..jadi, ubatilah hati dengan sebaik-baik cara.



41. Wahai orang-orang Yang beriman, (untuk bersyukur kepada Allah) ingatlah serta sebutlah nama Allah Dengan ingatan serta sebutan Yang sebanyak-banyaknya;

42. dan bertasbihlah kamu kepadanya pada waktu pagi dan petang.

43. Dia lah Yang memberi rahmat kepada kamu - dan malaikatNya pula (berdoa bagi kamu) - untuk mengeluarkan kamu dari gelap-gelita (kufur dan maksiat) kepada cahaya Yang terang-benderang (iman dari taat); dan adalah ia sentiasa melimpah-limpah rahmatNya kepada orang-orang Yang beriman (di dunia dan di Akhirat).

(Surah Al-Ahzab Ayat 41-43)

Thursday, March 24, 2011

BUKAN SALAH AKU

 sampah!..semuanya pemalas...kalau cerdik, ok jugak..ni dah la bangang, pemalas...cheh!..dah naik bosan aku dengan situasi hampeh ni...cukuplah hati, jangan bercakap lagi...otak sakit...jiwa juga terasa, hati.

bila kamu nak pandai?? hati bertanya lagi..ah, biarlah...bukan masalah aku, biarlah celaka semuanya...dan bila datangnya masa depan, aku mengisi minyak kapcai di shell, dan pengepamnya adalah dia yang tak pernah aku marah semasa waktu dulu...ah, bukan salah aku, salah dia juga. kenapa jadi kuli di shell dekat rumah yang aku tinggal sekarang.

sudah aku cakap dulu, masa depan sendiri, usaha sendiri, bukan dari aku...sia-siakan masa dulu, masa depan akan tanggung segala sial yang waktu dulu....buanglah masa sekarang, masa depan akan terbuang dengan sisa-sisa yang buat jari dan kuku turut berbulu..bukan salah aku, bukan salah aku...

Tuesday, March 22, 2011

SABAR JA LA..~


Makin lama aku duk serawak ni makin best ( cover )....sangat susah hati, duit hanya dihabiskan untuk beli tiket kapal terbang balik semenanjung...ah, gila lah macam nie...letih aku dibuatnya...mana dengan kerja kat sekolah bertambah-tambah....dengan nak mengajar takda kelengkapan yang secukupnya..apa barang....nak pencapaian mantop, fasilities hampeh....ini rosak, itu takleh pakai, semua kena buat sendiri...karang aku pomen-pomen jahanam pulak segala menatang yang duk ada tuh...

so, apa yang aku leh buat..sabar je lah...sambil senyum sepanjang hari tanpa mengenal erti sakit...hahaha...

Wednesday, March 9, 2011

BOLEH Laa.....~

Assalamu'alaikum...erm...nak kata susah tu, tak jugak..nak kata senang pon..tak juga...tengah-tengah...ah, biar lah...lama-lama nanti, biasa lah tu..harapnya....jam di monitor dah pukul 9am...clas pukul 9.25am..kena cepat ni, nanti tergantung ceritanya...lajuuuu...!

hahaha....laju tu cepat rupanya..aku ingatkan hanya untuk velocity, acceleration and seangkatan dengannya.....
yeah...entry hari ni khas untuk budak-budak yang tengah nak membesar sebagai seorang belia yang berwibawa ( harap-harap ) di bumi malaysia nie..haha...

ceritanya ( terpaksa mengaku ).....

pada satu hari, maybe terlalu busy, tak sempat aku sebagai seorang awek yang agak cun lagi kacis nak menelaah kembali ( dah lama baca, ingat-ingat lupa ) untuk pengajaran & pembelajaran yang seterusnya...jadi, sebagai langkah bijak lagi intelligent, aku dengan yakinnya suruh budak-budak kelas tersebut untuk baca sendiri bab-bab tertentu mengikut kumpulan yang telah dibahagi oleh aku sendiri dalam masa yang telah diberi dan seterusnya perlu menerangkan di depan kelas...tudia...cekgu yang tak study, budak-budak kena present, bukan apa, nak latih bakat-bakat kepimpinan yang ada dalam setiap pelajar ( cover sikit ).

so, rentetannya....~

 kumpulan sukarela pertama : jeremy, jareth, & sebastian

nampak macam suka jadi pembentang


 boleh laa....7/10 untuk kumpulan ni...



untuk sukarelapaksaan yang kedua....~
adib, hillery, samson ( tgi, sederhana, rendah )

kecit bukan sebarang kecik ni, sekali mengaja, ada gaya pengetua.. =p

boleh la...5/10 untuk kumpulan ni..sebab bila tanya soalan, rujuk buku 3,4 jam baru dapat jawapan

sesi soal jawab


pembentangan terakhir...~

williey, fabron,angeline ( sorry kalau nama salah )

belum habis terang dah sibuk nak tanya daa... hehe..

terlalu asyik sampai tertidur..ish..ish..ish..

tiba-tiba telah terpilih untuk sesi soal jawab...=)

nasib baik jawapan betul...mimpi jawapan agaknya..

orang present kat depan, entah apa yang dia buat tengok ke belakang

boleh laa...7.5/10...untuk kumpulan ni..

so, tahniah atas kejayaan anda memberanikan diri untuk bercakap di hadapan...kerja senang, untuk menyenangkan..sesiapa yang jadi presentor kat depan nie, memang untung lebih...akan ingat apa yang diterangkan, so harap-harap lulus cemerlang...insyaAllah...

majulah sukan untuk kolej!

eh..majulah , lajulah...!

Thursday, March 3, 2011

HAHA... =D


hanya ini yang aku mampu... =)...
credit juga diberikan kepada en. mohamad kerana sentiasa bersusah payah sehingga ke saat saya mampu tersebut..haha...

Wednesday, March 2, 2011

MESEJ SEORANG SUAMI (>_<)


Assalamu'alaikum...

encik suami : terima kaseh sayang... =)

Followers