Pages


selamat menjamu selera di laman kalam etoi.com....segala pendapat yang memuji amat dialu-alukan....kritikan tidak diterima..tapi kalo eklas...bole je..pliz welkam 2 my page...hihi..('',)

Wednesday, May 12, 2010

MALU & MARAH



assalamu'alaikum...

chey....konfem korang semua pernah dengar ayat ni kan?? mesti punya lah.....sebab siapa yang tak pernah dengar ungkapan ayat di atas....dia bukan seorang lelaki ataupun wanita...hahaha...senang-senang ja aku judge orang...ya!..aku memang suka judge sesuka hati...ada aku kesah???

ahh..tinggalkan bab kesah or tak...bukan boleh tingkatkan level iman di dada pun...

kenapa wanita sinonim dengan MALU?? kenapa mesti kita menjaga malu 2?kenapa?kenapa?y?y?

itu la....aku dah tahu, konfem korang tak tahu, ni la functionnya aku....untuk menerangkan kat korang...ahaks...!aa..berbalik kepada persoalan tadi, kenapa perempuan wajib menjaga malunya??kerana malu itu melambangkan iman kita semua...cukup setakat itu aku cakap....IMAN....tak beriman, tak payah jadi orang islam...dan iman itulah yang akan memantulkan cahaya kecantikan yang akan memikat hati sesiapa sahaja yang memandang!...haaa..suka kan??so, JAGALAH MALU korang, moga-moga iman di dada sentiasa bertambah macam malaikat..(imposible..)

LELAKI pula macam mana?? kenapa sinonim, akronim dengan MARAH? kerana lelaki itu adalah pemimpin kepada wanita....kalau  tak mampu nak control marah, macam mana nak menjadi pemimpin yang stable..( membuat keputusan tanpa dipengaruhi emosi ). kenapa aku cakap macam nie? penting sangat ke control marah tu???

sangat penting, kerana marah itu adalah hasuitan dari SETAN!.. makhluk itu akan sedaya upaya menyesatkan kita dari landasan logik akal yang Allah anugerahkan...paham kan??...so, jangan marah-marah lagi...tahan, berlembut, tapi bukan lembut macam SUTUN pula....itu antara perbuatan yang dilaknat Allah s.w.t...dah elok-elok Allah jadikan kita sebaik-baik kejadian, cuba lah laksanakan tanggungajawab dengan sebaik-baiknya dan jangan sesekali tersasar di jalan yang tidak diredhai oleh Allah....insyaAllah....renung-renungkan, dan selamat beramal...

~ terasa malu dengan insan-insan yang tidak malu~

0 comments:

Followers