Pages


selamat menjamu selera di laman kalam etoi.com....segala pendapat yang memuji amat dialu-alukan....kritikan tidak diterima..tapi kalo eklas...bole je..pliz welkam 2 my page...hihi..('',)

Monday, May 24, 2010

AKU TAKNAK DILAKNAT!!


assalamu'alaikum....

mm...hari ni kecewa sikit...kenapa?? kenapa??  katakanlaaahhhhh!!!.
ish, tiba-tiba jadi gila pasal apa nie?hahaha...

ermm...nak dijadikan cerita, tadi aku pergi interview untuk jadi cashier part time di 7E, atau nama penuhnya, seven eleven.  so, dipendekkan cerita, masa aku di interview, penginterview itu bertanyakan satu soalan kepada aku..
macam ini soalannya ' SANGGUP KE KERJA DI 7E NI, SEBAB AWAK KENA JUAL ARAK, BEER, DAN SEANGKATAN DENGANNYA'..??

aku pun dengan macho dan chanteknya menjawab penuh berhemah...'ASTAGHFIRULLAH, SAYA AKAN DILAKNAT ALLAH NANTI, KERANA SAYA SUDAH TERGOLONG DI DALAM 10 LIST DI DALAM AL-QURAN TENTANG PERKARA YANG MELIBATKAN ARAK INI, ENCIK..

encik itu pun dengan selamba menjawab..' IYALAH, SEBAB ITU SAYA TANYA, AWAK SANGGUP KE, SEBAB SAYA TAKNAK PAKSA'...

aku pon berfikir sejenak, dan terus menalipon seorang ustaz a.k.a buah hatiku yang tersayang, lalu aku bertanya...' YANG, YANG....( aku ceritakan situasi aku on that time )

lalu dengan tenang penuh hikmat ustaz itu menjawab..' MANA BOLEH CAYANG BUCUQ, =P...WALAUPUN UCUQ TAK MINUM, HANYA IKUT ARAHAN BOS 7E, TAPI TETAP JATUH HUKUM SUBAHAT, DIMANA SEKIRANYA ARAK YANG DIBELI ITU AKAN MENDATANGKAN KESAN BURUK KEPADA SI PEMBELI DAN JUGA SURROUNDING DIA, ITU JATUH HUKUM HARAM CUQ...

owh, aku terus tersentak lalu mencium henponku yang telah dihadiahkan oleh ustaz tersebut.....

jadi, aku kecewa, sebab side income aku dah lari, kalau tidak jawatan itu jadi milik aku sekarang...tapi, tak apa, banyak lagi rezeki Allah dimuka bumi ini, aku tak akan putus asa...!
NEVER EVER GIVE UP...

so, sesiapa yang sedang bekerja di seven eleven, bagi yang muslim la...pendapatan anda adalah dikira haram...maaf wahai pekerja 7E sekalian, hukum tetap hukum, dosa tetap dosa, yang hak tetap hak, dan yang batil tetap batil....

bertindaklah dari sekarang, jangan sesekali menjadi hamba Allah yang dilaknat ...

~ ...ramai muslim yang bekerja di seven eleven...oh bagaimanaaaa....~

0 comments:

Followers